מדריך הגדרות כלליות – QuizyGame
- Support Team
- 21 בספט׳
- זמן קריאה 7 דקות
ברוכים הבאים למדריך ההגדרות הכלליות! במדריך זה נלמד כיצד לשלוט בכל אחת מההגדרות שמציעה המערכת, להבין מה כל אפשרות עושה, ולקבל טיפים לשימוש נכון שיהפכו אתכם למפעילים מקצועיים יותר – כאלה שיודעים לא רק להעלות שעשועון, אלא גם לייצר חוויה זורמת, מאוזנת ומותאמת אישית.
תוכן עיניינים:
1. מסך הצטרפות - בדיקת מנועים
כאשר ההגדרה מופעלת, המשחק נפתח במסך פתיחה מיוחד שבו מתבצעת בדיקת מנועים.
במהלך מסך זה:
מוצגים שלטי השחקנים שהצליחו להתחבר בהצלחה למקלט.
אם שחקן לחץ על השלט שלו – שמו או מספר השלט יוצג על המסך (מה שהגדרתם), כך שניתן לוודא שהחיבור תקין.
כך מתקבלת תמונת מצב מלאה שכל המשתתפים מוכנים לפני תחילת המשחק.
שינוי מסך מדיה
בנוסף, באותה הגדרה קיימת אפשרות להחליף את סרטון הרקע במסך:
ניתן להעלות מדיה מותאמת אישית (תמונה, וידאו, רקע שקיים כבר במערכת) בדיוק כמו במסכי הטריוויה.
המדיה שנבחרה תוצג ברקע מסך בדיקת המנועים וגם ברקע של מסך דירוג השחקנים בהמשך המשחק.
💡 טיפ לשימוש נכון
בהפעלה מול קהל גדול, תמיד השאירו את ההגדרה פעילה כדי לוודא שכל שלטי השחקנים מחוברים לפני שמתחילים.
מומלץ לנצל את אפשרות החלפת המדיה:
במסגרות חינוכיות – הוסיפו שקף פתיח עם שם האירוע או ברכת פתיחה.
באירועים או תחרויות – הוסיפו לוגו, סרטון פתיחה קצר או מסר שיווקי.
במידה והניקוד של השעשועון חשוב (לדוגמה: בבית ספר, כאשר הציונים נכנסים לסיכום הרשמי של תלמידים בגמר), חשוב במיוחד להפעיל את ההגדרה. כך תוכלו לוודא מראש שכל השלטים מחוברים ולמנוע מצב שבו תלמיד לא יקבל ניקוד בגלל תקלה טכנית שלא ניתנת לתיקון במהלך המשחק.
2. סרטון פתיח - QuizyGame

מה זה עושה: כאשר ההגדרה פועלת , בתחילת השעשועון יופיע באופן אוטומטי סרטון הפתיח הרשמי של QuizyGame באורך כ-20 שניות. הפתיח מספק כניסה דרמטית למשחק , עם אנימציה ומיתוג של המערכת.
כאשר מבטלים את ההגדרה, המסך הראשון בשעשועון תהיה השאלה הראשונה (אחרי מסך בדיקת מנועים במידה ופועל)
שימוש בסרטון מותאם אישית
אם המפיק מעוניין להציג סרטון פתיח אישי (למשל סרטון של בית הספר, חברה מארחת, או סרטון מותג):
יש לבטל את ההגדרה של סרטון הפתיח.
בנוסף, יש לבטל גם את ההגדרה של הצגת מסך בדיקת מנועים.
לאחר מכן, ניתן להעלות את הסרטון המותאם האישית ישירות כמדיה במסך הראשון של השעשועון (בדיוק כמו הוספת מדיה למסך טריוויה).
💡 טיפ לשימוש נכון
מומלץ להשאיר את סרטון הפתיח של QuizyGame כאשר רוצים תחילת משחק קלילה, מהירה וממותגת כברירת מחדל.
במידה ומדובר באירוע רשמי (לדוגמה: טקס גמר בבית ספר, ערב חברה או פעילות לקהל לקוחות), מומלץ להכין סרטון פתיח מותאם אישית – ובכך להכניס את המשתתפים לאווירה הרצויה כבר מהשנייה הראשונה.
זכרו: כדי שהסרטון האישי יופיע בצורה נכונה, יש לבטל גם את סרטון הפתיח וגם את מסך בדיקת המנועים, אחרת הסרטון שלכם לא יוצג בתחילת המשחק.
3. הגדרת הצג מובילים

כאשר ההגדרה פועלת, בתום השעשועון מופיע מסך דירוג מסכם המציג את מיקומם של השחקנים בהתאם לניקוד שצברו במהלך המשחק . בהגדרה זו ניתן לקבוע:
האם להציג את מסך דירוג השחקנים בסוף השעשועון.
כמה שחקנים יוצגו בדירוג (לדוגמה: רק שלושת המובילים, או עשרת הראשונים).
אם בוחרים שלא להפעיל את ההגדרה – המשחק יסתיים ללא הצגת דירוג מסכם.
💡 טיפ לשימוש נכון
לשעשועון תחרותי או אירוע גמר – מומלץ להציג את שלושת המקומות הראשונים בלבד, כדי להעצים את תחושת הזכייה.
בכיתה או בהדרכה – כדאי להציג יותר שחקנים (למשל 5–10), כדי לעודד תחושת שייכות ושיתוף גם אצל מי שלא הגיע למקום הראשון.
כאשר מדובר במשחק לימודי שבו הניקוד פחות חשוב – ניתן להשאיר את האפשרות סגורה, כדי למנוע תחרות מיותרת.
4. הגדרת ספירה לאחור

הגדרת ספירה לאחור מוסיפה קטע פתיחה קצר שבו מוצגת אנימציה של ספירה (3...2...1) לפני תחילת המשחק או תחילת המסך.
המטרה: ליצור דרמה, ריכוז והכנה אצל השחקנים לפני התחלת השאלה או השעשועון כולו.
ספירה לאחור כללית – דרך ההגדרות הכלליות:
מוסיפה ספירה לאחור אוטומטית בכל המסכים של השעשועון.
מתאימה כאשר רוצים אחידות וחוויית משחק רציפה, עם דרמה קבועה לפני כל מסך.
לא מומלץ למשחקים עם הרבה מסכי ( עלול להאריך את זמן המשחק משמעותית)
ספירה לאחור לפי מסך – דרך ההגדרות המתקדמות למסך:
מאפשרת להפעיל ספירה לאחור רק במסכים מסוימים לפי הצורך.
מתאימה למקרים שבהם רוצים להדגיש שאלה ספציפית או ליצור רגע שיא לפני מסך חשוב.
5. הצגת 3 מובילים בחשיפת תשובה

כאשר ההגדרה פעילה, בכל פעם שנחשפת תשובה נכונה במהלך המשחק – מופיעה חלונית מעל השאלה המציגה את שלושת השחקנים המובילים שענו נכון על אותה השאלה.
כך השחקנים רואים בזמן אמת מי מוביל ומי מתקרב לצמרת, ולא רק בסוף המשחק או במסך דירוג שחקנים.
ההצגה מתבצעת מיד אחרי גילוי התשובה הנכונה, לפני המעבר לשאלה הבאה.
מוצגים אך ורק שלושת המקומות הראשונים.
אם ההגדרה כבויה – השחקנים יראו רק את התשובה הנכונה, ללא חשיפת המובילים לאותה השאלה.
6. ממשק בפריסה עליונה

בהגדרה זו ניתן לבחור את אזור הצגת הממשק של המשחק על המסך:
פריסה עליונה – כל המידע (שמות שחקנים, ניקוד, לוח בקרה) מופיע בחלק העליון של המסך.
פריסה תחתונה – המידע מופיע בחלק התחתון של המסך.
השינוי משפיע על מיקום התצוגה של חלון המשחק והניקוד בזמן אמת.
💡 טיפ לשימוש נכון
כאשר בונים את התבנית מומלץ לבחור את קבצי המדיה בהתאם לתצורת הממשק בה תרצו להשתמש.
במידה ומשתמשים בתמונות או וידאו עם אובייקטים בחלק העליון – עדיף להשאיר את הממשק בתחתית.
בהפעלות לימודיות בכיתה, מומלץ לבחור בפריסה עליונה כדי לאפשר צפייה נוחה בשאלות ובתשובות ממרחק.
7. הצג תשובות בשורות נפרדות

כאשר ההגדרה פעילה, כל תשובה בשאלה מוצגת בשורה נפרדת וברורה על גבי המסך.
כאשר ההגדרה כבויה – התשובות מופיעות בצורה קומפקטית יותר, בשורות מאוחדות וצפופות.
💡 טיפ לשימוש נכון
בהפעלות עם קהל גדול או הקרנה במסכים רחוקים – מומלץ להפעיל את ההגדרה, כך שהתשובות יוצגו בצורה ברורה ומובחנת יותר.
בשאלות עם טקסט ארוך בתשובה – עדיף להפעיל את מצב שורות נפרדות כדי לשמור על קריאות ועיצוב יפה.
כאשר יש מספר תשובות אי־זוגי (3 או 5 תשובות, למשל) – גם כאן עדיף להגדיר שורות נפרדות כדי לשמור על סימטריה ואיזון ויזואלי.
אם רוצים לשמור על עיצוב קומפקטי ומרווח מסך גדול יותר לתוכן הרקע – ניתן להשאיר את ההגדרה כבויה.
8. שיטת ניקוד - ללא זמן
בברירת מחדל, המערכת מחלקת ניקוד לשחקנים לפי מהירות התגובה – כלומר מי שענה מהר יותר מקבל ניקוד גבוה יותר.כאשר מפעילים את ההגדרה שיטת ניקוד – ללא זמן, כל השחקנים שענו תשובה נכונה מקבלים אותו ניקוד, ללא קשר למהירות בה לחצו על התשובה.
💡 טיפ לשימוש נכון
בהפעלות חינוכיות או לימודיות – מומלץ להשתמש באפשרות זו כדי למנוע יתרון משחקנים זריזים במיוחד ולעודד שוויון הזדמנויות.
במצבים בהם רוצים לבדוק ידע נטו ולא מהירות תגובה – כדאי להפעיל את ההגדרה.
לשעשועון קצבי ותחרותי יותר (כמו חידוני חברה או אירועי גמר) – עדיף להשאיר את הניקוד מבוסס על זמן, כדי להוסיף מתח ואתגר.
9. אפשר החלפת תשובה עד גמר הזמן
בברירת מחדל , לאחר ששחקן בחר תשובה – הבחירה שלו ננעלת והוא לא יכול לשנות אותה. כאשר מפעילים את ההגדרה , השחקנים יכולים לשנות את תשובתם מספר פעמים במהלך פרק הזמן שהוגדר לשאלה. התשובה האחרונה שנבחרה לפני סיום הזמן היא זו שתיחשב.
💡 טיפ לשימוש נכון
בהפעלות לימודיות – מומלץ להפעיל את ההגדרה, כדי לאפשר לתלמידים לחשוב שוב ולתקן במידה ונזכרו בתשובה נכונה.
בשעשועון תחרותי ומהיר – עדיף להשאיר את האפשרות כבויה, כדי לשמור על מתח ולהעניק יתרון למי שבטוח בתשובה שלו.
באירועים עם קהל מעורבב (כמו קבוצות או משפחות) , הגדרה זו יכולה להקל על המשתתפים ולהפוך את החוויה לידידותית יותר.
10. הסתר תשובות שגויות בחשיפת תשובה

כאשר מפעילים את ההגדרה הסתר תשובות שגויות, בעת חשיפת התשובה בסוף השאלה יוצגו לשחקנים רק התשובה הנכונה – וכל שאר התשובות יוסרו מהמסך.
במצב רגיל, כאשר ההגדרה אינה פעילה, התשובות השגויות נשארות והתשובה הנכונה תודגש בירוק.
💡 טיפ לשימוש נכון
בשעשועונים חינוכיים או לימודיים – מומלץ להשאיר את כל התשובות מוצגות, כדי לאפשר למשתתפים ללמוד גם מהאפשרויות השגויות.
במשחקים תחרותיים או חווייתיים – מומלץ להפעיל את ההגדרה, כדי לייצר תצוגה נקייה וברורה שמבליטה את התשובה הנכונה בלבד.
באירועים גדולים עם קהל – הסתרת התשובות השגויות תורמת לויזואליות ברורה ומושכת יותר על המסך.
11. אפשר הצבעה מוקדמת
כאשר ההגדרה אפשר הצבעה מוקדמת מופעלת, השחקנים יכולים לבחור את התשובה שלהם כבר בזמן שהשאלה מוצגת, עוד לפני שהטיימר של המענה מתחיל.
במצב רגיל (כאשר ההגדרה כבויה), המענה מתאפשר רק לאחר שכל התשובות הוצגו והטיימר הופעל.
12.הסתר תשובות השחקנים

כאשר מפעילים את ההגדרה הסתר תשובות השחקנים, במהלך השעשועון לא יוצגו על המסך סך בחירות השחקנים בזמן אמת. במצב רגיל (כאשר ההגדרה כבויה) – ניתן לראות כמה שחקנים ענו נכון או טעו.
13.הסתר טיימר משחק

כאשר מפעילים את ההגדרה הסתר טיימר משחק, השעון שסופר לאחור בזמן השאלה לא יוצג על המסך פרט לצפצוף שישמע בשניות האחרונות להצבעה.
במצב רגיל (כאשר ההגדרה כבויה), השחקנים רואים את הטיימר ורואים כמה זמן נשאר לענות.
14.הורד ניקוד על תשובה שגויה
כאשר ההגדרה הורד ניקוד על תשובה שגויה מופעלת, השחקנים שמסמנים תשובה לא נכונה מאבדים נקודות מהציון הכללי שלהם על סמך הזמן שנותר בטיימר. במצב רגיל (כאשר ההגדרה כבויה) – שחקנים לא מקבלים נקודות על טעות, אבל גם לא מפסידים ניקוד.
מתי כדאי להשתמש בהגדרה זו?
העלאת רמת האתגר – כדי לגרום לשחקנים לחשוב פעמיים לפני שהם עונים בפזיזות.
משחקים תחרותיים – כאשר רוצים לבדוק גם דיוק וגם זהירות, ולא רק ידע כללי.
אירועי גמר או שלבים מתקדמים – במצבים שבהם כל נקודה חשובה וצריך להבחין בין שחקנים קרובים בציון.
💡 טיפ לשימוש נכון
מומלץ להפעיל את ההגדרה כאשר רוצים לשים דגש על תשובות נכונות בלבד ולתת פחות מקום לניחושים. לדוגמה:
בתחרות בית ספרית או אירוע גמר, הורדת נקודות על טעות שומרת על רצינות ומדייקת את התוצאות.
לעומת זאת, באירוע קליל או בשעשועון חווייתי – עדיף להשאיר את ההגדרה כבויה כדי לא "להעניש" שחקנים ולשמור על אווירה חיובית.
15.שיתוף שעשועון באימייל

כאשר מפעילים את האפשרות שיתוף באימייל, ניתן לשלוח את התבנית שהכנתם למשתמש נוסף הרשום במערכת. המשתמש יקבל גישה לקובץ השעשועון – או במצב הורדה לשימוש מיידי, או במצב עריכה, כך שיוכל לשנות ולהתאים את התבנית בעצמו.
16.הגדרת זמן וניקוד לכל השאלות
בשעשועון ניתן להגדיר עבור כל שאלה שני פרמטרים מרכזיים:
משך הזמן למענה – כמה שניות עומדות לרשות השחקנים לענות.
מספר הנקודות – כמה ניקוד תינתן על תשובה נכונה.
הגדרה זו יכולה להתבצע בשתי הגדרות שונות:
הגדרה כללית – קובעת זמן וניקוד אחידים לכל השאלות.
הגדרה מתקדמת (פר מסך) – מאפשרת להתאים זמן וניקוד שונים לכל שאלה בנפרד.
1. הגדרות כלליות (אחידות לכל השאלות)
נמצאות תחת הגדרות כלליות של השעשועון.
מתאימות כאשר רוצים שכל השאלות יישארו באותו פורמט (למשל: 20 שניות ו–5 נקודות לכל שאלה).
יתרון: חוסך זמן בהקמה ויוצר משחק מאוזן וברור לשחקנים.

2. הגדרות מתקדמות (פר מסך)
נמצאות בתוך הגדרות של כל שאלה או מסך.
מתאימות כאשר יש שאלות קשות יותר שדורשות זמן ארוך, או שאלות קלות/מהירות שאפשר להקצות להן פחות זמן וניקוד.
יתרון: מאפשר שליטה מלאה והתאמה אישית לרמת השאלה.

💡 טיפ לשימוש נכון
אם אתם יוצרים שעשועון בסיסי או קצר – בחרו בזמן וניקוד זהה בכל המסכים.
אם המטרה היא בדיקת ידע ברמות שונות – נצלו את ההגדרות המתקדמות כדי לשנות זמן וניקוד בהתאם לרמת הקושי של כל שאלה.
לשילוב חכם: התחילו בשאלות פשוטות עם פחות זמן ופחות נקודות, והמשיכו לשאלות מאתגרות יותר עם יותר זמן ויותר ניקוד – כך המשחק נשאר מעניין והמתח עולה בהדרגה.
תגובות